luni, 7 iulie 2014

Domnul Umbrelă


 
An de an aflăm cu ocazia Bacului că odraslele conțăranilor noștri sunt niște bâte. Sau ca să mă exprim sexist și elegant, ei sunt bastoane iar ele cârje. Evident există excepții. Dar ce credeți că se întâmplă cu excepția, ce se întâmplă când bastonul își dă seama că el nu e baston și se declară Domnul Umbrelă?

Aveți trei variante ale răspunsului la a cărui alegere vă rog să contribuiți și voi:

1. Mulțimea de bastoane își recunoaște limitele și aclamă capacitatea bastonului de a deveni umbrelă strângându-se la adăpostul său? Maestre, învață-ne să ne deschidem;

2 Mulțimea de bastoane se chinuie să-i bage bețe-n spițe sau să-i dea foc la pânză? Să crape și husa vecinului;

3. Mulțimea declară ca umbrela e o fustă ridicată în cap, că nu ne trebuie dantele? Dă-te dracului Marry Poppins, luate-ar vântul pe sus.

A devenit modă anulă să ne mândrim cu perlele (chiar or fi reale?) culese de la Bac, cu cât se scăzut a fost procentul de promovabilitate la Vaslui, cu cât de smecheri am fost noi în perioada liceului. Se poartă oricum am suci-o să culpabilizăm învățământul, profesorii și nu plodul care în 12 ani n-a băgat nimic la cap. Că de fapt asta au învățat copii de la părintii lor. Cum vezi pe unul mai deștept decât tine da-i la cap sa coboare sub nivel. Se ridică pe vârfuri? Apucă-l de glezne și arunca-l peste bord. Deschide parașuta și planează? Zboară-i capul, mama mă-sii de Duncan MacLeod din clanu' MacLeod. În loc să învățam, mai bine mergem la Sfânta Paraschiva să o pupăm în os ca să promovam examene. Să păstrăm normalitatea creierului neted și a pământului plat, că dacă încrețește vreunul neuronul, toți restul părem de rahat.

În țara orbilor chiorul e rege. Nu pentru că s-a nascut rege, ci pentru că în cursul acțiunii de scoatere a ochilor n-au reusit decât să-l schilodească parțial.

sursă imagine: g+

27 de comentarii:

  1. copiii sunt altfel decat am fost noi ( sau voi)
    eu probabil sunt undeva intre generatii, dar chiar si asa, generatia mea a fost una buna, spre foarte buna.
    n-ar trebui sa ne mai mire nimic.
    nici noi nu suntem ce am fi putut fi.....
    totul e anapoda in ziua de azi.
    am prins aseara o emisiune despre parintii care prefera sa le dea copiilor o educatie acasa. ( asta se intampla in america) ceva de genul - home teaching.
    acesti parinti nu-si duc la gradinita / scoala copiii ..si nici nu planuiesc la ce facultate sa-i trimita cand vor fi mari desi americanii sunt destul de "into" acest fenomen cu banii pusi de-o parte pentru studiile copiilor si planificarea viitorului acestora.
    ei bine, aceste grupuri de parinti, respectau vointa prichindeilor care refuzau sa mearga la gradi.....
    parerile sunt pro si contra.
    eu sunt contra.
    educatia si sprijinul acordat unui copil, sunt temelia.
    deci da, poti arata cu degetul un parinte al carui copil a picat bacul.
    deci da, poti arata cu degetul un parinte al carui copil da in cap altui copil si etc....
    nu spun ca nu mai sunt si exceptii de copii cu "anomalii mintale" de care educatia nu se prinde de nici o culoare, insa sunt doar exceptii, asa cum zici si tu.

    ce exemple dau conducatorii tarii noastre, tinerelor generatii, cand ei isi cumpara diplomele?
    ce vad copiii nostri in ziua de azi? bani. atat.
    copiii din ziua de azi vad numai bani.
    se gandesc ce si cum sa faca. si au impresia ca daca vor avea bani, restul o sa fie piece of cake... si aici...din nou, poti arata cu degetul parintii.

    ar trebui inventata o scoala pentru parinti. ar trebui sa o termini cu brio inainte sa faci un copil. copilul ala nu are nici o vina ca esti tu inconstient si-l aduci pe lume crezand ca o sa creasca de la sine precum o buruiana.....
    buruiene avem destule....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "copiii sunt altfel decat am fost noi" spune Blue si bine spune...
      pe de-o parte e firesc sa fie asa, pe de alta parte ar trebui sa faca pasi inainte si nu (in cel mai bun caz) in lateral...
      eu nu am nici urma de copil si poate ca parerea mea nu e avizata, am doar o nepoata si prin ea am descoperit cat de simplu e sa sadesti frumos si de durata in mintea unui copil, reversul fiind la fel de valabil...de ce cei mai multi prefera reversul nu-mi convine sa inteleg...cu siguranta si mintea lor a primit candva acelasi tip de rasad...
      de la bunica mea care m-a si crescut, am invatat multe si cu adevarat marunte dar importante lucruri...cateva dintre ele au ajuns si la nepoata mea...
      conteaza ce primesti, conteaza cum primesti, ca sa stii, la randul tau, sa oferi ma departe...

      Ștergere
    2. “Părinţii au mâncat aguridă şi copiilor li s-au strepezit dinţii? ”

      Ștergere
    3. Să băgăm prășitoarea blue! :P

      Ștergere
  2. Nu cred ca da rezultate. Exista o buruiana din aia cu tepi, pe care chiar daca o scoti chiar si din rădăcina, tot apare. Îmi scapă denumirea ei, o stiu de la bunica.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bunica ta cultiva buruieni? :P

      Ștergere
    2. Habar n-ai ce buruieni cultivă. Fără ''legalize''. Sunt legale de când lumea și pământul (vorbă tipică).
      V.

      Ștergere
    3. Încerc să mi-o închipui pe mama mare trăgând un cui. Nu, nu pot! :))

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Ai fugi de aici, palamida e peste, intreaba-l pe boemul daca mint!

      Ștergere
    2. peste cu denumirea de pălămida ??
      Nu cumva il încurci cu platica ?

      Ștergere
    3. Deci da, ai dreptate. Exista !
      Eh, ce contează ca nu știam de existența palamidei in mediul marin, știam de platica deci compensează :D

      Ștergere
    4. Peștele compensează orice.

      Ștergere
  4. tot ce este a mai fost tot ce va fi a mai fost ; da-te la dos radule ca te ploua cu ape acide , nu vezi ca le mai si iei lumina cu imensitatea ta de umbrela de terasa :D

    RăspundețiȘtergere
  5. umbrela poate fi folosita pe post de baston, dar bastonul nu va fi niciodata umbrela. asta poti s-o iei ca pe-o perla. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Mary Poppins e o tipă mișto, că zboară doar c-o umbrelă. Icar s-s chinuit nu știu câți ani și a crăpat tânăr, Vlaicu, s-a chinuit și el, a zburat, dar puțin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa cred și eu. Zborul cu umbrela pare sa doară cel mai puțin, dar am auzit că acela pe mătură e mai confortabil.

      Ștergere
    2. Daca ai o matura in fund, nimic nu-ti mai trebuie :))
      Cred ca si expresia cu " ce înțepat ești" tot la un fel de mătură adânc infipta se referă :D

      Ștergere
    3. Am înțeles. PE si după IN :)))

      Ștergere
  7. apai de-i in gusa cocosului, nu stiu cum de-o oua gaina! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gaina ouă mărgele prin simpatie în prezența catalizatorului bătaie. :))

      Ștergere
  8. gaina, saraca, daca-i jucausa, oua margele si dup-o bataie-n usa. iar cand vine criza, frigul, striga chiar si "cucurigu"! :))

    RăspundețiȘtergere

COMENTARII MUCEGAITE