luni, 25 martie 2013

Sunt în plop, am windows 8

Dragii mei am pus-o. Mi-au dat laptoapă nouă cu windoză preinstalată pi dânsa. O splendoare subţirică cu nişte forme curbe de cadână digitală de îţi cade ochiu-n poală. Însă îmediat ce am deschis minunăţia mi-am dat seama că sunt în plop, că am windows 8.
Da băi ştiu, ăsta este viitorul, eu sunt "băeat dăştep" şi trebuie să mă descurc. Dar vă jur că prefer să îmi mergă strună decât să mă descurc.
Cum e noul windows 8 pentru unul care nu e nici IT-ist, nici tehnology freak, nici o fiţă care vrea ultimul win să şi-l vâre la măsnDOS?
Halucinant frate! Windows 8 este la prima vedere uau uau, la a doua Bau Bau. Te bucuri ca şi cum ar fi venit Crăciunul mai devreme la tine când dai ochi în ecran cu o interfaţă dinamică în care cică le ai pe toate. Hă hă hă, le ai pe toate care nu-ţi trebuie. Toate alea care chiar îţi trebuie, ori sunt ascunse bine şi iscusit, ori stau la jdemii de clikuri sau mişcari  distanţă pe ecran, ori şi mai frustant, sunt bine încuiate după omniprezentul microsoft acount. Nici nu te poti căca fară acest cont. Adică ai instalate skype, dropbox, mail, feisbuc, icsbox, muzică, jocuri, dar toate cer microsoft acount.
Da' ce biţii mei, sunt căzut din bananier şi n-am mai văzut skype înainte de windows 8?
Ia să deschid eu un cerceaf de calcule şi să citesc ultimul raport de la băieţi. Dar stai, unde sunt xcell, word?! După ce sapi bine după ele le descoperi. Sunt minunat de alambicate cu ţîşpe mii de butoane şi funcţii îngrămădite pe cinci bări încălecate. Ei lasă că mă descurc. Ia să compar eu datele din două tabele. Nu se poate, nu ca înainte. De ce? Iete pentru că în windos 8 nu mai există ferestre suprapuse, alăturate nici gând; nu mai există decât full screen. Ori erou, ori zerou.
Mă şi întreb de ce îi mai zice sistemului "ferestre" dacă nu are decât una.
Ia gata pe ziua de azi, că am obosit cu tine laptoapă şmecheră carile ieşti. Deci să te închid... Deci, deci căcat! Deci unde ie botonul de start sau decât shut down, restart?! Deci nu se găseşte.
Fraţii mei cei albi, procedura de închidere a lu Winie the 8 e aşa de turbată, încât au apărut filmuleţe pe youtube care explică exact cum se face asta. Păcat că aplicaţia youtube este şi ea blocată de minunatul microsoft acount.
Mai am o variantă,  sun un prieten.
Hă hă hă, dete dracului măh, te-ai scăpat în windos 8?!
Dai o bere dacă...
Dau, pe cuvant că dau o bere ăluia care reuşeste să dea şatdaun corect la windows 8 de la prima încercare fără să îşi facă temele dinainte.


2 comentarii:

  1. Ia aruncă un ochi aici : www.ubuntu.ro și poate o să dorești și mai mult să scapi de Ferestrele alea. Eu am făcut-o de 2 ani și nu regret.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nea Cornele, calul de dar nu se cauta la OS. O sa supravietuiesc si lu Windu Hopt asta. Si daca nu, oi trece la Linux. Merci de sfat si de vizita.

      Ștergere

COMENTARII MUCEGAITE