joi, 8 septembrie 2011

Poze cu gândaci


Nu vă uitați după poze că le-am șters. De draci. Deci, am gândaci. Mă rog, deseară s-ar putea să scap de ei. Ar cam fi cazul, că de alaltăieri mă străduiesc

Acum două dimineți, chior de somn, când să mă bărbieresc am dat pupilă în ochi cu Gândacul. Stătea lejer pe etajeră în fața oglinzii. Probabil se freca la antenă cu periuța mea de dinți. Bineînțeles că nu m-am speriat, ce dracu, sunt bărbat! Probabil şi el era bărbat că nu s-a mișcat. Mă sfida nenorocitul, aşa că l-am omorât. L-am bătut cu periuţa de dinți, piure l-am făcut!

Ieri dimineață am zărit altul strecurându-se pe lângă veceu. Nu se mai putea. La pauza de prânz am dat fuga la fitofarmacie şi am cerut ceva de stârpit dihăniile mustăcioase iute alergătoare pe trei părechi de picioare.
- Ce gândac era, m-a întrebat vânzătorul, un nene sceptic, deșirat, ințolit într-un halat maro și cu o moacă de urechelniță șmecheră cu bandană 2Pac.
- De unde să știu cum îl cheamă, eu am văzut un gândac, adică am un gândac, adică am mai mulți.

Cum ăla se tot uita la mine de parcă nu mă credea că am gândaci sau eventual credeam că am ceva la cap, am încercat să-i descriu inamicul în cele mai sumbre culori și am încheiat disperat:
- Îmi daţi, că mă grăbesc?!
- Ce să vă dau?
- Otravă... pentru gândac?!
- Nu pot, a zis domnul şi mai sceptic. Înainte trebuie să ştiu ce fel de gândac e. L-aţi prins?
- Âă... știţi, a fost o luptă fără prizonieri.
- Uitaţi cum procedăm, a zis scepticul punând palmele pe tejghea. Te duci matăluţă acasă şi faci o poză gândacului cu telefonul şi după aia vii aici să decidem împreună ce otravă i se potrivește!
- Ce facee, vreţi să fac poze unui gândac?
- Iegzact zice el luând figura “această convorbire s-a încheiat”!

M-am uitat la ceas. Mi se termina pauza şi cum altă fitofarmacie nu știam, am luat-o înapoi spre muncă la trap.
Seara aia am făcut bătături la genunchi şi coate căutând gândaci amatori de o sesiune foto. Ai dracului, unul n-a ieșit la interval, așa că m-am culcat bodogănind urechelnița umană.


Peste noapte m-am sculat pe motiv de vezică plină. Surpriză, baia mea era Goanga-Club unde se dansa Goanga'n style și la Cucaracha. Am alergat după telefon şi dăi poze. În toate culorile, posturile și pozițiile i-am imortalizat.

Dimineața la muncă s-a stricat o mașinărie. Am pozat plăcuța indicatoare dar brusc mi-au năvălit alte probleme pe cap. Mă uit la colegul. Ăla, Gogu zen: juca Solitaire.
- Gogule, ia telefonul meu şi dă-i un mms lu' nenea de la service cu poza maşinăriei. Hai, te pliz, că eu sunt prins rău!
Pleacă ăla dar în cinci minute vine să-mi aducă telefonul cu o faţă de om care tocmai şi-a şters lacrimile. De râs.
- Băi Radule, tu ai fantezii cu gândaci mă? Am văzut lume care mai fotografiază o libelulă, un fluture, un trandafir. Frate, dar tu ai goange cap! Treizeci şi ceva de poze cu gândaci?! Nu te credeam aşa de pinguin.


Degeaba i-am explicat io că îmi trebe să duc dovadă la farmacie, degeaba i-am spus că aia fugeau tare şi am setat aparatul să facă salve nu cadre, el tot se uita la mine ca la un ciudat.
Am tăcut din gura, că vorba aia: cine se scuză mai rău se acuză.

După masă m-am prezentat la fitofarmacie. Uşor fiert, am întins telefonul urechelniței hip-hop:
- Poftiţi, recunoşteţi împricinatul?
- SonyEricsson?
- Gândacul dom'le, gândacul din poze!
Ăla se strâmbă, butonează la telefonul meu şi zice:
- Mișcate poze, sub-expuse şi mici rău, nu înțeleg nimic. Trebuia să le fi făcut mai mari...
- Ce faceee? Dom'le, io am baia plină de gândaci şi ţie îţi arde de foto procesare? Nu vrei să le fac foto tapet ori să ţi le pun în ramă? Ce nu înțelegi dom'le, sunt niște gândaci! Sunt mari, negri și când îi strivești plesnesc scârbos. Dă-mi naibii ceva să-i omor!

Impresionat omul a dat din umeri, s-a întors şi mi-a înmânat o cutie cu o fiolă. Zece lei. După ce mi-am aruncat un ochi pe prospect, m-am uitat la el ca vita:
- Otravă pentru gândacii de Colorado?!
- Da, zice el mândru, asta ucide orice fel de gândac, orice!
Ţine-mă frate că îl omooor! Dar înainte îi fac poze!!!

24 de comentarii:

  1. Dă-te în bască Radule. Io cre'că nenea era preten cu gândacii. Luase şpagă de la ei, de aia te punea atâta pe drumuri. Sau era funcţionar public :D

    RăspundețiȘtergere
  2. @ zefira,
    bubulino tu nu te-ai mustecit cu goanga in oglinda ca mine, asa ca nu-l poti ura pe cretin!

    RăspundețiȘtergere
  3. @ belgianca,
    nu inca, dar am inceput sa cred ca sunt trimisi de vecini. Teoria constipatiei, ca nu prea imi mai arde de citit presa pe tron ca inainte.

    RăspundețiȘtergere
  4. Hai ca esti nostim! Am reusit sa mi te inchipui in lupta!
    Sigur de la vecini au venit. Scapi de ei ( de gandaci, nu de vecini!) cu un Kiltox care omoara la sigur, si nu iti cere nimeni poze ca sa il cumperi. De vecini si chiriasii lor scapi daca ii ameninti ca ii reclami la Sanepid.

    RăspundețiȘtergere
  5. @ sonia,
    Serios, chiar ii omoara sprayul ala? Cate vagoane tre' sa cumpar?
    Pt vecini zic...

    RăspundețiȘtergere
  6. Arunca direct vagonu' pe ei. Economie de efort, maxim confort!
    Si Kiltoxu' se ocupa destul de ok de bulbucatii din baie... Doua tuburi is suficiente.

    RăspundețiȘtergere
  7. =)). ce-i mai haios este ca si eu avui belebe cu gandacii, de-aia zbuartori, mari si negrii. au intrat parsivi in formatie de 6 langa patul meu si se foiau pe cartea de pe parchet. am crezut initial ca sunt gandaci cu bocanci asa tropaiau. eu am ales varianta mecanica. geamul inchis si 6 lovituri de papuci peste uraciunile alea cu n randuri de picioare. =)). preventiv am descarcat juma de tub de raid in casa si m-am culcat pe casa scarii.=)). dimineatza m-am trezit cu capul in cactus.

    RăspundețiȘtergere
  8. nu, pe bune, otrava pentru cei de Colorado chiar functioneaza la orice fel de animal marunt. chiar si la furnici spre exemplu.

    pui solutia diluata pe la praguri, ai grija sa nu mananci de pe jos o perioada, aduni "recolta" de gandaci in fiecare dimineata :D

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu ma pot abtine sa nu iti spun o anecdota!
    Un celibatar inrait s-a pomenit intr-o dimineata cu o cohorta de gandaci de bucatarie. A luat toate masurile de ucidere a bestiilor, dar fara succes. Apoi i-a venit ideea sa ii trateze militareste si le-a strigat:
    -Va ordon sa invadati vecinii!
    Gandacii s-au grupat pe companii si batalioane si au plecat "cu cantec, inainte, mars!"
    Acuma burlacul era fericit.Citea, savura o bere...Dar bucuria a fost de scuta durata. Intr-o zi a auzit"cioc! cioc! la usa".
    -Cine e?
    -Noi suntem, sa traiti! Ne-am intors victoriosi si am adus si prizonieri!

    RăspundețiȘtergere
  10. @ dAImon,
    Da bre, a functionat Regentul; deja am trecut la maturat ca daca puneam aspiratorul imi umpleam casa cu mireasma de gandaci prajiti!

    RăspundețiȘtergere
  11. @ La Fee,
    muhahahaaa, eu nu-l stiam pe ala dar il stiam pe asta:

    Bula este gasit cu paduchi la scaola si pretinde ca el a avut numai si numai unul si ca si ala ar fi murit.
    -Pai restul de unde au aparut intreaba invatatoarea
    -Or fi venit la inmormantare a dat bula din umeri!

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu n-am timp să pozez gândacii că mi-i fugărește pisicile. Cum aprind lumina, pisicile se fac că-i fugăresc și gândacii se prefac că fug.

    RăspundețiȘtergere
  13. Toata lumea fericita... Stai asa, a zis pisici, la plural?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sunt vreo doo pe-acolo. Dar gândaci mulți.

      Ștergere
    2. De preferat sa dai pisicile spre adopție, nu gândacii!
      Apropo, nu vrei o pisica? e educate are trusou, tot, tot!

      Ștergere
  14. Și ale mele este educate, dar mai fugăresc gândaci, șurecei, fugăresc și broaște și șerpi. Se urcă în copac ca nebunele, nu știu ce să mă mai fac cu ele.

    RăspundețiȘtergere

COMENTARII MUCEGAITE