miercuri, 13 iulie 2011

Oase pe plajă

-Tati de ce n-am voie să omor furnici?
-Pentru că nu ai de ce, sunt şi ele fiinţe vii...
-Pentru că te bate Dumnezeu fetiţo, de aia!
-Dacă mami nu mă bate, tati nu mă bate, tu nu mă baţi, de ce mă bate Dumnezeu?
-Pentru ca El aude tot şi te pedepseşte ca să-ţi fie teamă de El.
-Ştii ce mamaie?! Dumnezeu a murit şi scheletul lui stă în nisip pe o plajă.
-Nu este frumos, ce vorbă este asta?
-Ba a murit, ştiu că aşa am visat!
-Vai de sufletul tău! De ce nu-i zici mă omule ceva?!
-Dumnezeu nu poate muri tati pentru că el este creatorul a tot ceea ce ne înconjoară; el este viaţa...
-Dacă este viaţă poate sa moară, îţi spun eu că a murit pe plaja aia. Sa înecat în petrol şi pescăruşii au murit şi marea plânge cum facea mami cand a murit Puşa. Şi dacă el a murit poate şi planeta să moară şi Soarele că tot nu mai are ce face; o să moră şi stelele...Ce mai este după stele tati, ca să-ţi spun cine mai poate să moară?
-Termină copile, ia uite ce floricele are pomul ăsta; vrei pufuleti?
-Nu vreau! Vreau basma şi o lopată. Tati ia-mă în cârcă să rup flori. Aşa. Îl îngropăm, plângem şi după aia ţinem secret. Nu spunem la nimeni.
-De ce să nu spunem, ce să nu spunem?
-Ce faci, te cobori la mintea copilului?
-Mamaie tu taci că nu ştii nimic.
Trebuie să nu spunem că oasele lui Dumnezeu stăteau pe plajă. Spunem că erau ale omului. Le ascundem ca să nu afle oamenii la care numai de Dumnzeu le era frica, dar dacă a murit, nu le mai este. Să nu spui la nimeni tati. Ca să le fie la toţi frică până se termină. Trebuie să facem frăţie să nu spunem. Mamaia nu spune că nu mă crede. Numai tu poţi să trădezi, că nu-ţi este frică.
Să nu spui...

10 comentarii:

  1. ce este dincolo de stele ca sa-ti spun cine mai poate sa moara?! :D teribil!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine ar fi sa poata oamenii mari sa raporteze si prin ochii si mintea copiilor ceea ce se intampla in jurul nostru. Naturaletea lor e baza adevarului, pe care, altfel, cu greu il putem depista. Sau nu ii mai intereseaza pe oamenii mari sa afle...? Eu pot spune ca am invatat sa fiu mama crescand odata cu copiii mei, ridicandu-ma la nivelul lor in permanenta.
    Asa incat textul tau, Radu, mi-a confirmat ca puritatea copilariei este un motor fantastic pentru viata.

    RăspundețiȘtergere
  3. @ sonia rauss,
    aşa suntem toţi pâna nu se apucă cineva să ne frângă, să ne împacheteze ca să intrăm în tipar. Iar când tiparul este defect...

    RăspundețiȘtergere
  4. @ mircea,
    mai mult real decat frumos.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu inca mai cred ca nu au reusit sa ma franga, oricat s-au straduit unii. Incapatanarea, curajul si tendinta naturala de a fi contra " valului" , m-au facut sa nu pot fi pe masura unui tipar impus.
    Ador cum stii sa scormonesti in suflete...

    RăspundețiȘtergere
  6. Scobesc ideile altora, transee in sufletul meu. Si cum alta solutie de a le scoate la lumina nu exista, eu le fac drumuri cu speranta de a le vedea candva autostrazi.

    RăspundețiȘtergere
  7. Referitor la ce este dincolo de stele?
    Cercetatorii spun acum ca nu exista doar un mare Univers ci ca sunt mai multe legate intre ele...unele mor ,altele sunt doar niste copii in crestere.
    Dar poate se inseala iar.

    RăspundețiȘtergere
  8. @pariuri2009,
    Este clar deci ca si universurile alea pot sa moara, da?!

    RăspundețiȘtergere

COMENTARII MUCEGAITE